ONZE OPDRACHTGEVERS

ALDI NEDERLAND

Eenvoud, verantwoord en betrouwbaar. Dat is waar het bij Aldi om draait, zowel in de winkel als op het hoofdkantoor. Communicatie speelt hierin een centrale rol. Merklab is ingeschakeld om een bereikbare centrale helpdesk op te bouwen. Een winkelhelpdesk zorgt voor uniformiteit in de serviceverlening naar de filialen, haalt een overvloed aan vragen uit de verkoopoperatie, verkort de processen en zorgt voor een centrale analyse op veelvoorkomende vragen en problemen. Daarnaast nemen we het totale communicatie-proces vanuit het hoofdkantoor en de regiokantoren naar de filialen onder handen. We integreren hier gezamenlijk een aangepaste manier van werken die zorgt voor optimalisatie en verduidelijking van het proces en bovenal een manier van werken die klaar is voor een digitale en duurzame toekomst.

SINGING FRIEND

Singing Friend is onderdeel van Fauna. Een familiebedrijf met een passie voor vogels. Voor de producten van Singing Friend staat de vormgeving voorop, gevolgd door gebruiksgemak en multifunctionaliteit. Ze schakelde Merklab in om op strategisch niveau te sparren en de hoofdlijnen te verwoorden. Dit fundament is gebundeld in een duidelijk en perfect passend merkdocument, welke is toegevoegd aan hun bestaande product’waaier’. Na het verwoorden van deze basis zorgt Merklab voor focus op branding en zichtbaarheid doormiddel van een maandelijkse strategische sessie en het uit handen nemen van verschillende marketingwerkzaamheden.

BLOKKER

Blokker heeft het in huis! Dagelijks zijn ruim 4000 mensen bezig deze belofte aan de Nederlandse consument waar te maken, zowel op het hoofdkantoor als in de winkel. De winkel is de plek waar het gebeurd, waar je voor de klant het verschil moet maken. Daarom is de communicatie tussen de winkel en het hoofdkantoor ontzettend belangrijk. De basis hiervoor gaan we leggen door alle vragen vanuit de winkel aan het hoofdkantoor inzichtelijk te maken en daar een goede analyse overheen te leggen. Daarnaast pakken we het complete communicatieproces van het hoofdkantoor naar de winkel op en integreren hier een manier van werken die zorgt voor efficiëntie, digitaliseren, optimalisatie, gemak en natuurlijk plezier!

NATUURLIJK TILBURG

“Ja, we zijn een tuincentrum, maar we moeten echt anders zijn dan alle andere in Tilburg.” Dat was de vraag waar de ondernemer van Natuurlijk Tilburg mee kwam. Samen ontwikkelden we een compleet nieuw merk. De basis van dit merk hebben we gefundeerd met 3 merkwaarden; Klanten helpen, duurzaamheid en lokaal. Bij alles wat ze doen vormen deze waarden de basis. Van assortiment tot medewerkers en van marketing tot service. Merklab draagt zorg voor de ontwikkeling van het merkDNA, het strategische marketingbeleid en de interne communicatie. Daarnaast verzorgen we de executie van de online marketing en het complete (lokale) marketingbeleid.

KAPIMEX

Kapimex is een internationale groothandel in huishoudelijke en decoratieve artikelen. De laatste jaren is de focus toegelegd op zowel merkontwikkeling als het ontwikkelen van innovatieve private labels en producten voor Europese retailers. Het eigen merk Gusta. is er dan ook klaar voor om bekendheid te krijgen onder het grote publiek. Door de snelle groei van de organisatie is er behoefte aan structuur en consistentie. Merklab draagt zorg voor het strategische marketingbeleid van Gusta., analyseert bedrijfsverbeteringen en helpt bij het verbeteren van de interne communicatie.

DE HAAN GROUP

De Haan Group is specialist in het ontwerpen en inrichten van tuincentra. Snelle groei in binnen- en buitenland zorgt voor een behoefte aan efficiënt werken, structuur en consistentie. Merklab draagt zorg voor de strategie- en beleidsvoering, analyseert bedrijfsverbeteringen, fundeert het marketingbeleid en helpt bij interne communicatie verbeteringen.

GREEN HAPPINESS FESTIVAL

Reuring op de winkelvloer is wat elke retailer wil. Fysiek winkelen is iets wat de consument graag doet, maar de gemakken van het online landschap liggen op de loer. Het is daarom van belang dat de fysieke winkel weldegelijk een meerwaarde biedt ten opzichte van de sites en apps. Het idee rondom Green Happiness Festival is ontstaan vanuit de grote vraag naar belevingsinitiatieven voor in de winkel. Merklab helpt de initiatiefnemers met het leggen van een basis voor hun concept, ontwikkelt de invulling en coördineert de uitrol van de pilot-festivals.